Amb motiu dels 60 anys del final de la segona conflagració mundial, el Centre d'Investigacions Film-Història del Departament d'Història Contemporània de la UB (Parc Científic de Barcelona) va organitzar un nou cicle de cinema, amb la col·laboració de la Facultat de Geografia i Història i del Vicerectorat d'Activitats i Patrimoni Culturals de la Universitat de Barcelona.

Si altres aconteixements històrics, com els centenaris del Cinema Mundial i Espanyol, així com l'aniversari de la desfeta del 98, varen proporcionar cicles especialitzats, ara la signatura de l'armistici –7 de maig de 1945– ens ha proporcionat aquestes sessions commemoratives sobre La II Guerra Mundial a la pantalla.

Enguany han estat cinc joves investigadors, alguns doctors en Història Contemporània i Cinema, els encarregats de comentar les pel·lícules. Tanmateix, vàrem aprofitar la jornada inaugural per presentar un llibre recentment publicat sobre el tema.

PROGRAMA

Dilluns, 2 de maig 2005 (Saló de Graus, Facultat de Geografia i Història, a les 11 h. del matí)

Presentació del cicle, per María Ángeles DEL RINCÓN, Degana de la Facultat.

I. PANORÀMICA GENERAL

Per Francesc SÁNCHEZ BARBA

Projecció del film Sangre, sudor y lágrimas (1942),de Noël Coward i David Lean

Presentació del llibre La II Guerra Mundial y el cine (1979-2004), del mateix Sánchez Barba, a càrrec de J. M. CAPARRÓS LERA, coordinador del cicle.

Dimarts, dia 3

II. OCUPACIÓ I RESISTÈNCIA

Per Daniel SEGUER

Projecció del film Roma, ciudad abierta (1945), de Roberto Rossellini

Dimecres, dia 4

III. FRONT OCCIDENTAL

Per José María ABRIL

Projecció del film Patton (1970), de Franklin J. Schaffner

Dijous, dia 5

IV. FRONT ORIENTAL

Per Andrés EXPÓSITO

Projecció del film Tora! Tora! Tora! (1970), de Richard Feischer, Kinji Fukasaku

i Toshio Masuda.

Divendres , dia 6

V. FINAL DE LA GUERRA

Per Juan VACCARO

Projecció del film El puente (1959), de Bernhard Wicki.

A aquestes sessions van assistir alumnes de la nostra Facultat, especialment de l'assignatura Història Contemporània i Cinema i del Centre d'Ensenyament Joan Maragall, de Badalona.

<< 1 2 3 >>