Sant Jordi
Estrella Montolío publica Tomar la palabra. Política, género y nuevas tecnologías en la comunicación, un recull de trenta-tres articles en què analitza amb precisió els discursos dels diferents àmbits de la comunicació i desvela les manipulacions que tot sovint amaguen.

Aquest nou títol de la col·lecció Periodismo Activo, que dirigeix Roberto Herrscher, amb un pròleg de Milagros Pérez Oliva i un epíleg de Joan Cañete, tracta sobre el funcionament i la utilització del llenguatge des de diverses perspectives (de gènere, política...), en diferents àmbits de comunicació (a internet, en les relacions institucionals, en la vida quotidiana...) i partint d’exemples clarificadors: com s’aprofita Donald Trump de les xarxes socials per guanyar-se l’opinió pública, fins a quin punt el telèfon mòbil ha segrestat la conversa familiar, com és el llenguatge tòxic d’alguns líders polítics o si és possible reduir la comunicació hostil entre les persones. Estrella Montolío analitza amb precisió la manera com ens comuniquem, i demostra que el fet de millorar la comunicació ens ajuda a millorar també la nostra realitat personal, social i professional.

L’autora recull en aquest llibre algunes de les seves contribucions en diversos mitjans de comunicació amb l’objectiu de fer reflexionar el lector sobre la importància que té l’ús d’un llenguatge correcte, i també d’evidenciar les trampes i manipulacions, de vegades conscients i d’altres implícites, de determinats discursos que ens trobem en la vida diària.

Estrella Montolío Durán és catedràtica de Llengua Espanyola de la Universitat de Barcelona. Ha centrat una de les seves línies de recerca en l’estudiinterdisciplinari de les interaccions comunicatives en contextos professionals, i ha incorporat a l’anàlisi una perspectiva de gènere. Així mateix, ha treballat com a assessora de comunicació per a empreses i corporacions, i ha impartit conferències i cursos de postgrau en més de quaranta universitats espanyoles, europees i americanes. Ha publicat, entre altres obres, Hacia la modernización del discurso jurídico (Edicions de la UB, 2012) i Manual de escritura académica y professional (2014).