Setembre
Edicions de la Universitat de Barcelona participarà en la Setmana del Llibre en Català (del 7 al 16 de setembre, a l’avinguda de la Catedral de Barcelona, als estands 44-45), on mostrarà les seves novetats editorials.

Edicions de la UB presentarà tres novetats dins els actes de la Setmana: el dilluns 10 de setembre, a les 17.45 h, La Roma del segle IX, de Carles Mancho, un nou volum de la sèrie Lliçons / Lessons de l’Institut de Recerca en Estudis Medievals (IRCVM), en què l’autor ens guia a través d’un suggestiu recorregut per la Roma medieval; el dimecres 12 de setembre, a les 17.30 h, Poètiques de la natura, de Teresa-M. Sala i Irene Gras Valero (coords.), segon llibre de la col·lecció Quaderns d’Art i Natura del Grup de Recerca en Història de l’Art i el Disseny Contemporanis (GRACMON), un recull de textos en què els autors reflexionen sobre la condició de la naturalesa com a font inexhaurible d’inspiració artística, i el dijous 13 de setembre, a les 17.30 h, Construint vincles entre universitat i societat, d’Anna Escofet i M. Teresa Fuertes (coords.), que aplega vint experiències d’aprenentatge servei a les universitats catalanes.

A més dels llibres esmentats, Edicions de la UB oferirà també tres nous títols al seu estand: Escriure a l’Edat Mitjana (col·lecció Lliçons / Lessons), de Daniel Piñol-Alabart, que tracta sobre la producció i l’ús dels textos durant el període medieval en relació amb els conceptes de poder, gestió i memòria; El primer Romanticisme alemany (col·lecció Filosofia UB), de Robert Caner-Liese, que presenta el pensament de Schlegel i de Novalis com a resposta a la filosofia kantiana i com a proposta d’un nou art per contribuir als moviments revolucionaris del seu temps, i El vessant seriós i tràgic de Woody Allen (col·lecció Filologia UB), de Pau Gilabert, en què, a partir de l’anàlisi de sis pel·lícules paradigmàtiques del director novaiorquès, es palesa el paper nuclear i vertebrador que té la tragèdia grega en el seu pensament.

Aquesta 36a edició de la Setmana del Llibre en Català, que s’ha convertit en un dels esdeveniments culturals més importants del país, tornarà a mostrar la riquesa i diversitat de l’edició en català, així com el seu potencial econòmic, afavorint el contacte directe entre llibreters, editors i lectors, i presentant tant les novetats com els llibres de fons i les col·leccions de cada segell. Durant deu dies l’esplanada de la catedral es transforma en la Ciutat de la Lectura, amb avingudes i places, casetes de fusta i més de 150 expositors, entre editorials, llibreries, institucions i agrupacions d’editors. Cada plaça acull un escenari, on tenen lloc presentacions, debats, lectures, tallers de contes i recitals, entre altres activitats. També hi ha espais amables pensats per descansar i llegir amb calma, a més de circuits de lectura que orienten els visitants i contribueixen a estimular i a promoure la lectura en català. El repte més important per a aquesta edició és consolidar el procés de transformació de la Setmana en un saló del llibre professional sense perdre la seva essència de fira i festival de la cultura.

Des que es va instal·lar a l’avinguda de la Catedral de Barcelona el 2012, la Setmana del Llibre en Català ha millorat el nombre de vendes any rere any. En xifres globals, en l’edició de l’any passat es va facturar un total de 402.000 euros, cosa que significa un increment del 13,56% respecte del 2016. En les tres últimes edicions, la Setmana ha augmentat la facturació global un 66,6%.