Setembre
Divendres 1 de setembre de 2017
La delegada del rector per a la internacionalització, Bibiana Crespo, i Edicions de la Universitat de Barcelona han participat en la primera edició de la Fira Internacional del Llibre Universitari, que s’ha celebrat a Mèxic del 22 al 27 d’agost.

Edicions de la UB ha estat present a l’estand de la Unió d’Editorials Universitàries Espanyoles (UNE) amb una desena de títols del seu catàleg, entre els quals destaca Breve historia de la Universidad de Barcelona i A Brief History of the University of Barcelona, de Montserrat Fullola, publicat en català el 2014 i que ara s’edita en castellà i en anglès per tal d’arribar a un públic més ampli. L’obra, en què han col·laborat els Serveis Lingüístics i té el suport del vicerectorat de Projecció i Internacionalització, ofereix una síntesi divulgativa i amena dels gairebé sis-cents anys d’història d’una de les institucions acadèmiques més antigues d’Europa. Així mateix, també s’han presentat Guía ilustrada para conocer los árboles, de Jaume Llistosella i Antoni-Sànchez Cuxart; La imagen del artista, de Vicenç Furió; El montaje cinematográfico, de Joan Marimon; El nuevo Nuevo Periodismo, de Robert Boynton; El origen de la bioética como problema, de Manuel J. López Baroni; Gestación por sustitución, d’Eleonora Lamm; Anatomía bucodental, d’Ignasi Serra Renom, Sílvia Serra Ristol i Alícia Serra Ristol; Cómo elaborar y presentar un proyecto de investigación, una tesina y una tesis, d’Eva M. Garrido Aguilar i Pilar Delgado-Hito, coordinat per M. Teresa Icart Isern i Anna M. Pulpón Segura; Handbook of Translational Medicine, a cura de Josep M. Llovet, i The Sound Sculptures of Bernard and François Baschet, de François Baschet.

La Fira Internacional del Llibre Universitari (FILUNI), organitzada per la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic (UNAM) a través de la Direcció General de Publicacions i Foment Editorial (DGPFE), vol ser la mostra més completa de la producció de les editorials universitàries i les institucions d’educació superior, principalment de l’Amèrica Llatina, i també una trobada que doni visibilitat i projecció a aquest sector. Durant els sis dies de la fira, s’han dut a terme més de 120 activitats acadèmiques, literàries, culturals i professionals. Aquesta primera edició estava dedicada a la Universitat de Salamanca, considerada la més antiga de les universitats hispanes existents i que el proper 2018 complirà vuit-cents anys d’història.

La participació en aquesta primera edició de la Fira Internacional del Llibre Universitari s’emmarca dins les activitats de la Unió Iberoamericana d’Universitats (UIU), de la qual formen part la Universitat de Barcelona, la Universitat de Buenos Aires, la Universitat Complutense de Madrid, la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic i la Universitat de São Paulo, una gran aliança atlàntica segellada l’any 2016 —amb el patrocini de Santander Universitats— que té com a objectiu esdevenir referència internacional i tenir una veu coordinada en activitats que promoguin la recerca, l’avenç del coneixement i el progrés de les persones en tot l’àmbit iberoamericà de la formació superior.