Setembre
Divendres 1 de setembre de 2017
Edicions de la Universitat de Barcelona serà present a la Setmana del Llibre en Català (del 8 al 17 de setembre, a l’avinguda de la Catedral de Barcelona), on mostrarà les novetats editorials i oferirà una lectura pública d’algunes de les seves obres de ciències i d’humanitats.

El 14 de setembre, de les 11 h a les 14.40 h (escenari 1), tindrà lloc una lectura creuada d’obres publicades per Edicions de la Universitat de Barcelona, tant de l’àmbit de la ciència com de les humanitats, amb l’objectiu de posar en relleu el gran potencial que representen els professors universitaris per al món del llibre. En total s’aplegaran més de 40 autors, de catorze facultats –des de Química fins a Filosofia, des d’Història de l’Art fins a Medicina–, que faran una lectura per parelles, de manera que un professor de l’àmbit de ciències llegirà el fragment que hagi triat de l’obra d’un altre professor de l’àmbit d’humanitats i, tot seguit, el segon en llegirà un de l’obra del primer. Els llibres dels participants tindran un espai destacat a l’estand d’Edicions de la UB, el número 40-41. L’activitat té el suport del Vicerector de Projecció i Internacionalització, i aquí podeu consultar les obres seleccionades i els autors que llegiran.

Així mateix, Edicions de la UB presentarà tres novetats editorials dins els actes de la Setmana: La forja genètica d’Europa, de Carles Lalueza-Fox, el divendres 8 de setembre, a les 20.15 h (escenari 1), un llibre en què l’autor explica la seva participació en l’apassionant i complex descobriment dels orígens de les poblacions europees; La prosa de Màrius Torres, de Jordi Julià i Pere Ballart, el dimecres 13 de setembre, a les 17.30 h (escenari 2), que aplega per primer cop l’obra en prosa d’aquest cèlebre poeta, i De poesia. Arxius, poètiques i recepcions, a cura de Marc Audí, Glòria Bordons, Lis Costa, Eva Figueras i Mar Redondo, el dimecres 13 de setembre, a les 19.45 h (escenari 1), un treball que aporta reflexions sobre quins han de ser els instruments per establir un corpus dels arxius relacionats amb les poètiques experimentals.

Edicions de la UB serà present als estands 40-41 de la Setmana del Llibre en Català, amb més de vuitanta títols del seu fons i un miler de llibres en total, entre els quals destaquen, a més dels esmentats, Escrits sobre art, d’Alexandre de Riquer, a cura d’Eliseu Trenc; Llegir Ramon Llull, de Joan Santanach Suñol; Sobre mentides i contes de fades, de Meritxell Simó, i Sant Climent de Taüll, la recerca versus la icona, de Milagros Guardia.

Durant deu dies l’esplanada de la catedral esdevindrà la Ciutat de la Lectura, amb carrers i places, casetes de fusta i més de 150 expositors, entre editorials, llibreries, institucions i agrupacions d’editors. Cada plaça disposarà d’un escenari on tindran lloc presentacions, debats, lectures, tallers de contes i recitals, entre altres activitats. També hi haurà espais amables pensats per descansar i llegir amb calma, a més de circuits de lectura que orientaran els visitants. En l’edició del 2016 es va batre el rècord d’expositors, i el repte més important per a aquesta edició és engegar un procés que transformi la Setmana del Llibre en Català en un Saló del Llibre professional sense perdre l’essència de fira i festival de la cultura.

Des que es va instal·lar a l’avinguda de la Catedral de Barcelona el 2012, la Setmana del Llibre en Català ha millorat les seves xifres any rere any. En la passada edició es va incrementar la facturació global un 42,6%, i es van vendre més de 22.300 exemplars de revistes i llibres.