Juliol
Dilluns 18 de juliol
Per tercer any consecutiu, Edicions de la Universitat de Barcelona participarà en la Setmana del Llibre en Català (del 2 a l’11 de setembre, a l’avinguda de la Catedral de Barcelona), on presentarà cinc novetats editorials i, amb motiu de l’Any Llull, promourà la lectura del clàssic Blaquerna, del qual enguany ha publicat el facsímil d’una edició del segle XVI pertanyent al CRAI Biblioteca de Reserva de la UB.

Edicions de la Universitat de Barcelona serà present a l’estand número 60 amb més de vuitanta títols del seu fons i un miler de llibres en total, entre els quals destaquen les novetats Can Ricart i el patrimoni industrial de Barcelona, de Salvador Clarós; Aprendre de lletres, d’Enric Prats; L’embrió inconformista, de Jordi Garcia-Fernàndez i David Bueno, i La naturalesa en el teatre de Guimerà, d’Enric Ciurans.

Així mateix, el dimecres 7 de setembre, de les 10.30 a les 14.30 h, Edicions de la Universitat de Barcelona promourà, per commemorar l’Any Llull, una lectura pública de Blaquerna organitzada amb la col·laboració de diverses entitats de la Universitat de Barcelona —el Centre de Documentació Ramon Llull de la Facultat de Filologia, la Facultat de Filologia, la Facultat de Filosofia i el Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI)—, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i l’Editorial Barcino, amb l’objectiu que estudiants i professors de la UB, així com el públic en general, contribueixin a la difusió d’aquest clàssic de la literatura catalana.

Edicions de la Universitat de Barcelona va publicar per Sant Jordi el facsímil de l’edició de Blaquerna pertanyent al fons del CRAI Biblioteca de Reserva de la Universitat de Barcelona, a cura de l’humanista Joan Bonllavi i impresa a València el 1521. Considerada una obra cabdal de la literatura catalana, Blaquerna va exercir una enorme influència en la narrativa de l’edat mitjana i en els escriptors posteriors. Aquesta edició facsímil ha estat prologada per Joan Santanach, professor de la Facultat de Filologia i comissari de l’Any Llull.

Durant deu dies l’esplanada de la catedral esdevindrà la Ciutat de la Lectura, amb les seves avingudes i places, les seves casetes de fusta i 127 expositors, entre editorials, llibreries, institucions i agrupacions d’editors. També s’hi trobarà l’iQuiosc.cat, un espai de 100 m2 amb una mostra de més de 500 capçaleres editades en català. Cada plaça comptarà amb un escenari, on tindran lloc diferents activitats com ara presentacions, debats, lectures, contacontes i recitals. També hi haurà espais amables pensats per poder descansar. Una sèrie de circuits de lectura orientaran els visitants.

Des que es va instal·lar a l’avinguda de la Catedral de Barcelona el 2012, la Setmana del Llibre en Català no ha parat de millorar les seves xifres. En l’edició de l’any passat es van vendre 20.500 exemplars de llibres i revistes (corresponents a 11.200 títols diferents), un 26,5% més que els 16.200 de 2014, i es van facturar un total de 304.000 euros, un 26,1% més que els 241.000 de 2014.