Juliol
Dimarts 1 de juliol de 2014
Hem estat disset dies a la Fira del Llibre de Madrid, on hem aconseguit ser l’editorial universitària de tot l’Estat que ha venut més llibres: hi hem presentat més d’una vintena de novetats i hi hem mogut més d’un miler de títols del nostre catàleg, tant en català com en castellà. Hem presentat, entre d’altres, De Cataluña y España. Relaciones culturales y literarias (1868-1960), d’Adolfo Sotelo (presentat a Madrid per Germán Gullón i al Col·legi de Periodistes de Barcelona per Josep Cuní); també hem presentat El Tesoro del Vita. La protección y el expolio del patrimonio histórico-arqueológico durante la Guerra Civil, de Francisco Gracia Alonso i Gloria Munilla (amb una presentació brillant de Ramón Cotarelo).

Així mateix, ja a Barcelona, destaquem molt especialment la presentació de La formació del Sistema Disseny Barcelona (1914-2014), un camí de modernitat, obra polièdrica coordinada per Anna Calvera (l’acte, que va tenir lloc al Centre de Documentació del Museu del Disseny de Barcelona i que va comptar amb la participació de Marta Montmany, Oriol Pibernat, Curro Claret i Mireia Freixa, va ser tot un èxit d’assistència).

I ara, a l’editorial, comencem a preparar la Setmana del Llibre en Català, que enguany tindrà lloc del 5 al 14 de setembre a l’Avinguda de la Catedral, amb un calendari intens de presentacions i activitats, i les novetats més significatives de l’any. Una gran parada compartida amb l’editorial Adesiara acollirà els nostres llibres durant els deu dies de fira.