Edicions Universitat de Barcelona
ciència, cultura i
actualitat

Edicions de la UB recull dos premis a la Setmana del Llibre en Català

La Xarxa Vives d’Universitats atorga el Premi Joan Lluís Vives a la millor edició a 150 anys de taules periòdiques a la Universitat de Barcelona, a cura de Santiago Álvarez i Claudi Mans, i a la millor coedició a Teatre complet I (1865-1873), de Rossend Arús i Arderiu, obra coeditada amb Publicacions de la Universitat Rovira i Virgili.

Edicions de la Universitat de Barcelona participarà en la Setmana del Llibre en Català del 9 al 13 de setembre, que enguany es trasllada al Moll de la Fusta de Barcelona. La nova ubicació permetrà aplicar totes les mesures d’higiene i seguretat requerides per la situació de pandèmia.

El diumenge 13 de setembre, a les 11 h, es presentarà, a l’escenari de la Setmana, la segona edició dels Premis Joan Lluís Vives a l’edició universitària. 150 anys de taules periòdiques a la Universitat de Barcelona, a cura de Santiago Álvarez i Claudi Mans, ha guanyat el premi a la millor edició, i Teatre complet I (1865-1873)de Rossend Arús i Arderiu —amb edició i estudi de Magí Sunyer, i coeditat per Publicacions de la Universitat Rovira i Virgili i Edicions de la Universitat de Barcelona—, el premi a la millor coedició.

En el marc de les activitats que es duran a terme a l’escenari de la Setmana, també el diumenge 13, a les 14 h, presentarem el llibre Per què som creatius?, d’Enric Bufill, amb la participació de l’autor i de David Bueno, director de la col·lecció Catàlisi. Aquest darrer títol de la col·lecció explora, des de diverses disciplines científiques, com la creativitat distingeix i determina l’espècie humana.

Edicions de la UB oferirem, a l’estand núm. 39-40 de la Setmana, les nostres principals novetats: Per què som creatius?, d’Enric Bufill; Els clàssics en la literatura infantil i juvenil, a cura de Jordi Malé i Josep Murgades, que repassa la presència dels clàssics grecollatins en la rondallística catalana, la revista Cavall Fort i les obres per a lectors joves publicades abans i després de la Guerra Civil; Teatre popular, de Rossend Arús i Arderiu, que recull tres peces representatives de la producció teatral d’aquest autor, molt conegut a la seva època i puntal de la francmaçoneria catalana; i Històries d’infants de Barcelona, de Salvatore Marino, Caterina Pibernat i Teresa Vinyoles, que aplega deu històries reals d’infants abandonats a l’Hospital de la Santa Creu al segle XV, en una edició molt cuidada que s’adreça al públic infantil i juvenil.

Així mateix, també es presentarà el número 2 de la revista de cultura contemporània Compàs d’amalgama, que dirigeixen Teresa-M. Sala i Francesco Ardolino, amb articles dedicats, entre altres temes, a la literatura autobiogràfica, la migració, la filòsofa Jeanne Hersch i la ciutat de Tòquio, i amb un dossier monogràfic dedicat a «L’ombra».

La Setmana del Llibre en Català és un dels esdeveniments culturals més importants del país. A més de reunir l’oferta més gran de la història dels llibres en català, afavoreix el contacte directe entre llibreters, editors i lectors, que hi poden trobar novetats, i també obres de fons i les col·leccions de cada segell. També fa una àmplia proposta d’activitats de tot tipus (presentacions, recitals, itineraris literaris, xerrades, contacontes...) per a infants i adults, que també contribueixen a estimular i a promoure la lectura en català.

És el primer cop que la Xarxa Vives d’Universitats, que aplega 22 universitats dels territoris de parla catalana, es presenta en un estand propi a la Setmana del Llibre en Català, amb l’objectiu de fer visible i reivindicar la tasca que duen a terme les editorials acadèmiques universitàries pel que fa a la transferència de coneixement i a la qualitat de les seves publicacions.

Us hi esperem, tant al nostre estand com al de la Xarxa Vives, amb tota la il·lusió d’aquest nou curs que comença i amb les mesures d’higiene i seguretat que ens permetran, també enguany, exposar-hi el gran potencial de les autores i els autors d’Edicions de la UB. El llibre acadèmic en tota la seva amplitud, al centre: ciència, cultura i actualitat.