CURSOS DE REALITZACIÓ DE VIDEO-CLIPS I DE CURTMETRATGES

Com altres anys, SomJoves. Futurs emprenedors, amb la col·laboració de CinemaNet i el Centre d’Investigacions Film-Història (UB), ha organitzat dos nous cursos especialitzats per a joves cinèfils.

El 1er. Taller de Realització de Video-clips, impartit per Andrés SANTAMARÍA –tècnic i director de videoclips-, del 1 de febrer al 25 d’abril de 2013, amb el següent programa:

- Breu història i estètica del video-clip
- Llenguatge i narrativa cinematogràfica
- Pre-producció: Desenvolupament de la idea, guió i planificació
- Filmació de video-clip. Aspectes tècnics i recursos narratius
- Distribució i aspectes legals

Aquest curs, de 42 hores de duració, va estar reconegut per la Universitat de Barcelona amb 4 crèdits de lliure elecció per als alumnes de llicenciatura i 2,5 per als alumnes de Grau.

Paral·lelament, s’ha celebrat el 4rt Curs de Realització de Curtmetratges, impartit per Daniel RISSECH –diplomat per l’ESCAC- del 4 de febrer al 29 de maig de 2013, amb la col·laboració de Josep Maria CAPARRÓS. El programa ha estat el següent:

- Història i elements del llenguatge cinematogràfic
- Introducció al guió (eina fonamental)
- Desenvolupament i planificació
- Direcció d'actors
- Elements de rodatge i direcció de fotografia
- So i música
- Edició (Final Cut)
- Distribució i aspectes legals

El curs, de 62 hores de duració, també ha estat reconegut per la UB amb 6 crèdits per als alumnes de lllicenciatura i 4 per als alumnes de Grau.

Coordinats per Juan ZAYAS, director de SomJoves, les sessions teòriques s’han tingut a l’Aula Film-Història de la Facultat de Geografia i Història de la UB (Montalegre, 6, 4ª planta, laboratori 4116), dimarts i dijous, per al primer; dilluns i dimecres, per al segon, de 19 a 21 hores.

FILMHISTORIA Online - Centre d'Investigacions Film-Història. Grup de Recerca i Laboratori d'Història Contemporània i Cinema, Departament d'Història Contemporània, Universitat de Barcelona.
ISSN 2014-668X | Latindex
FILMHISTORIA Online y todo su contenido escrito está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-No comercial-Compartir bajo la misma licencia 3.0