CURS SOBRE HISTÒRIA DEL CINEMA MODERN NORD-AMERICÀ

Després de l’èxit del primer curs sobre el cinema clàssic nord-americà, l’Institut d’Estudis Nord-Americans (IEN), de Barcelona, va continuar amb aquesta panoràmica històrica per explicar com s’ha desenvolupat la indústria de Hollywood i els films alternatius als Estats Units des de la segona meitat del segle XX.

Aquest nou curs començà el 6 de febrer de 2012 amb la denominada “generació perduda” estadounidenc, amb pel·lícules emblemàtiques com The Misfits (John Huston, 1961) i va concloure el 29 de maig amb Falling Down (Joel Schumacher, 1993), la qual palesa el canvi que va experimentar la societat nord-americana durant els últims anys.

Però també es parla dels immigrants, amb America, America (1963), d’Elia Kazan, o de la renovació del gèneres a la gran Meca del cine, amb films tan paradigmàtics com West Side Story (1961) i 2001: A  Space Odissey (1968), de Stanley Kubrick.

La tríade del nou cinema de Hollywood –Francis Ford Coppola, George Lucas i Steven Spielberg- també va ser present a la pantalla de l’IEN, que enguany s’il·lumina amb obres d’excel·lència artística, com ara The Purple Rose of Cairo (1985), de Woody Allen, o The Age of Innocence (1993), de Martin Scorsese.

Com l’any passat, va impartir aquesta activitat d’extensió universitària Josep Maria Caparrós Lera, catedràtic d’Història Contemporània i Cinema de la UB i director del Centre d’Investigacions Film-Història.

A la sessió de cloenda, va lliurar-se als alumnes matriculats -a més del crèdits de lliure elecció assignats per la Universitat de Barcelona- el llibre editat per la Fundació Institut d’Estudis Nord-americans, Historia crítica del cine norteamericano, que recull totes les classes del professor Caparrós. Varen ser convidats els alumnes del curs passat, els quals també van rebre el llibre de mans de l’actual Cònsol dels EUA a Barcelona.

Per a més informació: Guillem Iglesias. IEN, Via Augusta, 123 - Barcelona. Telèfon 93 240 51 10. E-mail: giglesias@ien.es

FILMHISTORIA Online - Centre d'Investigacions Film-Història. Grup de Recerca i Laboratori d'Història Contemporània i Cinema, Departament d'Història Contemporània, Universitat de Barcelona.
ISSN 2014-668X | Latindex
FILMHISTORIA Online y todo su contenido escrito está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-No comercial-Compartir bajo la misma licencia 3.0