SETMANA DE LA HISTÒRIA I EL CINEMA

Del 20 al 28 de novembre de 2012, el Museu d’Història de Catalunya va organitzar la Setmana de la història i el cinema: uns dies durant els quals el museu aprofundí en les relacions entre els llenguatges audiovisual i cinematogràfic i la història, amb activitats diverses i gratuïtes per a tots els públics.

Durant el seminari, titulat Relacions de conveniència o la conveniència d’unes relacions. Les trobades entre el cinema, la televisió i la història, diferents professionals del camp de l’audiovisual, de la crítica i de la historiografia cinematogràfica varen analitzar les trobades entre els llenguatges audiovisuals i la representació del passat. En paral·lel, a la Filmoteca de Catalunya projectà diferents films de caràcter històric inclosos dins el cicle Contar històries, conèixer la història.

Destinat als centres educatius, el museu va oferir durant aquesta setmana un conjunt d’activitats adreçades a diferents nivells educatius, amb projeccions comentades de pel·lícules i tallers que convidaren a pensar sobre la representació audiovisual del passat.

El Museu d’Arqueologia de Catalunya va oferir, alhora, un cicle de documentals arqueològics, que tenia com a objectiu donar a conèixer l’arqueologia mitjançant la difusió d’obres audiovisuals que són el resultat del treball dels arqueòlegs.

Coordinat per la cooperativa Drac Màgic, amb la col·laboració de la Filmoteca de Catalunya, aquest va ser el programa desenvolupat:

Dimarts, dia 20
18:30 Conferència inaugural: Vicent GUIHUENO, historiador

Dimecres, dia 21
18:30 Taula rodona: FICCIÓ HISTÒRICA I NARRATIVES DEL CINEMA
Isona PASOLA, productora
Elisa GARRIDO, professora titular d’Història Antiga (UAM)
Manuel HUERGA, realitzador
Moderador: José Enrique MONTERDE, profesor titular d’Història del Cinema (UB)

Dijous, dia 22
18:30 Taula rodona: EL CINEMA DOCUMENTAL I EL FILM D’ASSAIG
Dolors GENOVÈS, documentalista
Carla SUBIRANA, guionista i directora
Cecilia BARTOLOMÉ, realitzadora
Moderador: Casimiro TORREIRO, professor de Crítica del Cinema (Univ. Carlos IIII)

20:00 Projecció de It Happened Here (1965), de Kevin Brownlow & Andrew Mollo, a la Filmoteca de Catalunya

Divendres, día 23
18:30 Conferència de clausura del seminari: Kevin BROWNLOW, historiador del cinema

19:30 Projecció de Winstanley (1976), de Kevin Brownlow & Andrew Mollo, a la Filmoteca de Catalunya

Dissabte, dia 24
22:00 Segona projecció de Winstanley, a la Filmoteca de Catalunya

Diumenge, dia 25
16:30 Projecció de Les camisards (1971), de René Allio, a la Filmoteca de Catalunya

Dimecres, dia 28
22:00 Segona projecció de It Happenet Here, a la Filmoteca de Catalunya.

Per a més información: Museu d’Història de Catalunya - Plaça de Pau Vila, 3. 08003 BARCELONA.
Tel. 93 225 47 00 - www.mhcat.cat

© FILMHISTORIA Online - Centre d'Investigacions Film-Història. Grup de Recerca i Laboratori d'Història Contemporània i Cinema, Departament d'Història Contemporània, Universitat de Barcelona.