TALLERES DE GUIONES Y CINE DOCUMENTAL

SomJoves i l’associació CinemaNet, amb la col·laboració del Centre d’Investigacions Film-Història, ha organizat el IV Taller de Guions per a joves cinèfilms i el III Curs de Cinema Documental, del 2 d’octubre al 21 de desembre de 2012.

Dirigits pel professor Jordi GONZÁLEZ CASTELLÓ, guionista cinematogràfic, màster en Filosofia i documentalista, amb la participació de Josep Maria CAPARRÓS, catedràtic d’Història Contemporània i Cinema de la UB, i de Ricard MAMBLONA, cap d’estudis de la Facultat de Comunicació de la UIC, s’han desenvolupat segon el següent programa.

Taller de Guions
1. Història del cinema
2. Llenguatge cinematogràfic
3. El guió i el guionista
4. Estructura i trama
5. Personatges i diàlegs
6. Teories sobre el guió
7. Desenvolupament del guió
8. Escriptura d’un guió cinematogràfic

Curs de Cinema Documental
1. Breu història i estètica del documental
2. Anàlisi i crítica de cinema
3. Llenguatge i narrativa cinematogràfica
4. Pre-producció: documentació, guió, pressupost i planificació
5. Fotografia i so. Aspectes tècnics
6. Muntatge i post-producció: teoria i pràctica en FinalCut
7. Distribució. Aspectes legals

Aquests tallers especialitzats –coordinats per Juan ZAYAS– han tingut una durada de 40 hores lectives i els alumnes han obtingut 4 crèdits de lliure elecció, perquè cadascú ha escrit un guió i realitzat un curt documental.

Per a més informació: Juan Zayas – SomJoves – Telèfon: 93.313 56 89 E-mail: info@somjoves.net

© FILMHISTORIA Online - Centre d'Investigacions Film-Història. Grup de Recerca i Laboratori d'Història Contemporània i Cinema, Departament d'Història Contemporània, Universitat de Barcelona.
ISSN 2014-668X | Latindex